De vraag van… Pomuni!

Deze case begint met een tof berichtje via onze website in 2019. Het was van Pomuni, een aardappelverwerkingsbedrijf uit Ranst, toen voor KonseptS nog onbekend. Het team van Pomuni had wel wat te vieren! De vierde generatie van bedrijfsleiders zou immers de fakkel overnemen en de wereld mocht het weten.

Het event zou een verjaardagsweekend worden: een meerdaags event voor de verschillende stakeholders van het bedrijf. Een klantenevent, een relatie-event, én een mooie familiedag voor de werknemers met hun partners in één.

Met veel enthousiasme planden we ons kennismakingsgesprek en er was meteen een klik. Toen onze blije zaakvoerder Sophie een rondleiding kreeg op het terrein en in de fabriek, viel ze om van verbazing. Wat een groot, indrukwekkend bedrijf! Op dat moment zou het ‘oudere gedeelte’ nog tegen de vlakte gaan om enkele maanden later te herrijzen tot een hypermoderne fabriek voor aardappelverwerking. Sophie was al aan het wegdromen van de heerlijke kroketjes en pommes duchesses die de fabriek er zouden gaan verlaten ? Wist je dat zelfs de verse aardappelen in de supermarkten vaak afkomstig zijn van Pomuni? Eén ding is zeker: het team van KonseptS kijkt nooit nog op dezelfde manier naar heerlijke patatjes!

Tijd om voor een smakelijk event te zorgen dus! We kregen een GO op het concept dat we op maat schreven, en na enkele site-inspecties met tentenleveranciers en enkele 3d-schetsen later was de kogel door de kerk over onze aanpak. Alles kreeg vorm. En toen kwam corona… alles werd geannuleerd. Vreselijk.

In februari 2022 was het klimaat weer beter. Tijd om de plannen boven water te halen. In een iets afgeslankte versie en met een andere focus gingen we aan de slag. We maakten er een mooie familiedag van voor het personeel. De werknemers verdienden absoluut een beloning voor hun harde inzet, en het management besloot hen te ondersteunen in deze moeilijkere economische tijden en hen te valoriseren voor hun inspanningen. De kids verwennen, en een glimlach op ieders gezicht toveren, dat zouden we gaan doen. Bovendien zou een georganiseerde rondleiding in het bedrijf de werknemers de uitgelezen kans geven om met fierheid te tonen aan de familie waar ze werken. Trots en fierheid aanwakkeren en een samenhorigheidsgevoel creëren, dat was het doel!

Ons antwoord …

Het oorspronkelijke tentendorp werd herdacht. Nu de fabriek een nieuwbouw in gebruik had genomen en de periode van het jaar veranderd was, diende ook de locatie aangepast te worden. Met enkele hectares aan domein moesten we niet ver gaan zoeken ? De ideale plek bleek vlak aan de kantoren. De laad- en loskades zouden een gezellige plek worden met o.a. stretchtenten, springkastelen en ludieke kids-animatie. Er werd kost noch moeite gespaard en onze klant geloofde helemaal in het event-verhaal. Onze communicatiecampagne had een tof campagnebeeld, we verzorgden een uitnodigingstraject, brachten lifesizeboards met invulstrookjes aan in de fabriek, en distrubueerden op voorhand leuke teasers en kleurplaten voor de kids. Je merkt het al: onze grafische collega Aurelie mocht zich helemaal laten gaan. Amusant was het wel!

De familiedag werd georganiseerd op een zondag in een draaiboek van 11u30 tot 17u00, precies zoals we geadviseerd hadden. Benieuwd waarom dit de beste timing is voor dit soort event? Ring even binnen bij KonseptS en we leggen het je graag uit ? Bij ons is immers alles doordacht. Onze draaiboeken zijn waterdicht en uitgewerkt op basis van emoties en zintuigenprikkeling.

Om de verbondenheid tussen de collega’s te vergroten, zorgden we voor een spelletje darts en een mega-tafelvoetbalspel. De monsterlijk grote BBQ, gezellige mocktailwagen en creatieve catering met kruiwagen wakkerden de sfeer extra aan. Overal waar je keek was er iets te beleven. Luigi zorgde voor de livemuziek, mensen lachten en maakten plezier en de fotobooth had het druk. En de kids? ‘Die hebben we wel gehoord maar niet gezien.’ Hoorden we van enkele ouders. Ze waren druk in de weer van de éne animatie naar de andere. Het team van KonseptS zorgde voor de begeleiding en de ouders genoten van op afstand. Patatjes werden versierd tot kunstwerkjes, het parkeerterrein leek wel ‘besneeuwd’ van het schuim van de zeepbellenworkshop, de XL-spellen waren continu bezet en de peuters genoten op de kleine fietsjes en in hun ballenbad.

Het vreselijk slechte weer? Daar heeft niemand iets van gemerkt. Want wat was het aan het regenen tijdens de opbouw! Maar het werd droog tijdens het event en de regen kwam weer terug bij de afbouw. Dat zijn de beste events, toch? Klanten blij, kids blij, gasten blij,… en crew blij!

Striptekening Sophie van KonseptS

De fratsen van

Toen de opbouwplanning duidelijk werd, werd het voor de klant ook duidelijk dat de impact op de werking van hun bedrijf groot zou zijn. Zeker gezien de laad- en loskades deel zouden uitmaken van het decor. En dat net tijdens het rooiseizoen. Op kousenvoeten kwam de klant ons vragen om een ander plan te bedenken.

Met de glimlach zijn we in de wagen gesprongen, kregen we een nieuwe rondleiding en mochten we doen waar we goed in zijn: oplossingen bedenken! We bedachten een nieuwe flow, tekenden hem uit en communiceerden hem naar alle betrokkenen. Want wijzigingen hebben wel wat gevolgen voor de onthaalact, het meubilair, de bewegwijzering, de parkingflow enzovoorts. Maar kijk, binnen een mum van tijd hadden we het plan (dat gezien het slechte weer zelfs nog in betere aarde is gevallen ?). Zo zie je maar: een cocreatie met je klant geeft de beste resultaten!

Toen we na het event erin slaagden om binnen de acht uren de foto’s te bezorgen, stuurde Barbara de volgende e-mail: ‘Wauw Sophie, wat snel, zalige service! ? ? en inderdaad, jouw crewleden zijn één voor één toppertjes!!!”

Voor ieder wat wils

““We hebben met z’n allen genoten van onze allereerste Pomuni familiedag! Dankjewel, Sophie, en het ganse team van KonseptS voor de perfecte organisatie en fijne samenwerking. Top! Er was voor ieder wat wils, jong en oud liepen de hele dag rond met een grote glimlach. Onze familiedag was tot in de puntjes verzorgd met oog voor detail, originele ideeën en heerlijke catering. Wij kijken alvast uit naar het volgende event om er weer samen iets onvergetelijks van te maken!”

EVENTPLANNER SCORE

Keuze van het traject

Goed begonnen, is half gewonnen

Save the date

We zijn er bijna (maar nog niet helemaal)

D-Day

Terugblik